Kemikleri Güçlendiren Şey Nedir?
Günde 1-2 birim bira ya da alkollü içki tüketen erkeklerde kemik yoğunluğunun tüketmeyenlere göre % 3-4 daha fazla olduğu belirlendi. Ilımlı alkol olarak adlandırılan 1-2 birimlik miktarlar ortalama bir kadeh şarap veya bir bardak biraya eş değerdir. Ilımlı alkol tüketen yaşlıların kemik mineral yoğunluğunun tüketmeyenlere göre daha yüksek olduğu bildirildi. Çalışma Amerikan Klinik Beslenme Dergisi’nde yayınlandı. Çalışmada bin 289′u menopoz sonrası dönemde olan bin 537 kadının bin 182 erkeğin verileri kullanıldı. Araştırmacılar kişilerin alkollü içki alışkanlıkları ile kemik mineral
